Een reanimatie is voor alle betrokkenen een ingrijpende gebeurtenis. Het kan ook vragen opleveren: hoe gaat het met het slachtoffer? Wie heeft mij gereanimeerd? Hoe kunnen we degenen die onze geliefde heeft geprobeerd te helpen bedanken? Contact met elkaar kan in zo’n geval helpen bij het verwerken van de reanimatie.
Op 8 april bekend geworden dat Ambulancezorg Gelderland-Midden het initiatief HartslagSamen van HartslagNu sinds kort steunt. HartslagSamen is een online platform waarop betrokkenen bij een reanimatie contact met elkaar kunnen opnemen. Dit kunnen burgerhulpverleners zijn, (familie van) het slachtoffer, maar bijvoorbeeld ook de professionele hulpverleners en omstanders.
Hoe werkt het?
Na een reanimatie kun je aangeven dat je graag contact wilt met de aanwezigen. Als burgerhulpverlener doe je dit via https://mijnhartslagnu.nl/ of de app. Als (familie van) het slachtoffer, ontvang je een brief met een code. Heeft een van de betrokkenen aangegeven graag contact te willen door middel van een contactverzoek, dan krijgen de anderen die zich aanmelden hiervan een melding (zowel per e-mail als op HartslagSamen). Wordt het contactverzoek geaccepteerd, dan is het mogelijk om met elkaar te chatten.
Voor meer informatie ga je naar www.hartslagsamen.nl.